субота, 22 серпня 2015 р.

Старі фотографії

Сьогодні важко напевно сказати, у який саме рік зроблені ці фото. 


Пізня осінь. Біля будинка священника зібралася молодь. Фотографія, ймовірно, зроблена у 1938, 1939 роках. 

На знімці є моя бабуля Наталія (вона друга зліва, вдягнута в пальто з поясом), також майбутній директор сільської школи, що на Львівщині. Він праворуч, приліг на землю. Був призначений на посаду в 1944 році. Можливо, ці люди вплинули на вибір професії моєї бабулі. Вона стала вчителькою. 

На цій знімці моя бабця Ніна з подругою  на засланні у Сибіру. Плаття бабці дала для знімки господиня, у якої мешкала сім'я, а дівчинка Віра мала свою.

Ошатні молоді дівчата: заплетені коси, буси і недитячі погляди. Дуже багато пережити довелося. 

Рік фотографії приблизно 1943, 1944.

Це фото зроблено біля одного з сільських клубів Львівської області. Серед них є жіночка Рузя (як повне ім'я – я не знаю), яку я пам'ятаю слабко. 

Фотографія з 30-х роках минулого століття.

Жінки, які на ній зображені, збиралися у «Союзі українок».  Це найбільша жіноча організація в Галичині (і на українських землях взагалі), перейменована з «Жіночої громади», з осідком у Львові. 

Метою «Союзу українок» була активізація жінок, піднесення їхнього освітнього й економічного рівня (зокрема, фахового досвіду у ділянці хатнього господарства), суспільної гігієни, суспільної праці, участь у світовому жіночому русі тощо.

«Союз українок» своєю працею виховав новий тип української громадянки, а тим самим зміцнив і поглибив українську свідомість й український стан посідання. Філії і гуртки «Союзу українок» піклувалися літніми дитячими садками, що їх влаштовувала «Рідна Школа», виконуючи підготовчу і допоміжну роботу. 

У ділянці піднесення гігієни (у співпраці з «Українським гігієнічним товариством») влаштовувано доповіді по селах; ведено також куховарські курси, конкурси чистоти хати тощо.

А це мій прадід Іван Іванович. Він тут у військовій формі. Фото з 30-х років минулого століття.

4 коментарі:

  1. Прямо педагогическая карма у вас в семье... профессия передается через поколение!

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже цікава розповідь! дякую! Які красиві, сильні духом люди!
    Ірочка, я, можна так сказати, теж з учительської родини :) дві бабусі, дідусь, мама, тьтотя вчителі, та й в родині були ще.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Оксано! Я пишаюся тим, що ти маєш таке оточення. Черпай від них наснагу: вона всюди у думках, вчинках людей. Педагоги - це одні з тих світочів, які наповнюють життя.

      Видалити